Vilodag med pannkaksfrukost!

Natten till igår hade jag svårt att sova. Jag hade ont i magen, som en av alla de jobbiga och obekväma sammandragningar man dagligen får stå ut med men med smärta. Blev orolig eftersom det inte släppte - men började mer och mer inse att det nog inte var en vanlig sammandragning. Magen var inte sådär hård hela tiden som den brukar bli men det sved, ömmade och gjorde det svårt för mig att genomföra en enda rörelse. Naveln gjorde galet ont att röra och det höll i sig under hela gårdagen. Lite läskigt men jag insåg efter en del googlande att det måste vara växtvärk i magen. Magmuskler och ligament som flyttas och stretchas ut. Inte helt skönt. Hade inte bebis sparkat på som vanligt hade jag åkt in men jag kände mig ändå lugn. Fick skäl att använda en del andningsknep från kursen när det blev lite jobbigt, haha. Tycker det funkar riktigt bra!

Idag känns det mycket bättre men jag tar mig en lugn dag hemma. Har lite att fixa med här (plus att barnmorskan har beordrat mig att ta det lugnare efter en del onda sammandragningar osv). Vi rensar ut källaren på onödiga prylar, jag försöker sälja av en massa saker som inte längre används och gör plats för nytt. Ja, eftersom jag är gravid brukar man ju kalla det för boa, haha. Så det är väl det jag gör! Det är mysigt att förbereda men jisses vilken tid det tar och energin är ju inte direkt på topp. Får bara ta lite i taget helt enkelt.

Först blev det i alla fall en supergod frukost med amerikanska pannkakor, sirap och bär. Mys att få krypa upp under en filt i soffan och äta lyxfrukost på en tisdag. 
 
 
6 kommentarer
Hemma Hos Felicia

Var har du hittat den fina brickan? Har länge varit ute efter en fin frukostbricka! :)

Svar: Den kommer från Skagerak! 😃 Beställde min hos designonline 👌🏼
Debbie

Linnéa

wow vilka goda bilder, jag ville typ äta upp dator skärmen hihi!

Vad goda dom ser ut :)


Svar: Haha! ♥️
Debbie

enna

MMMM...vad gott!

Jennie

Åh, så gott med pannkakor.

Liselotte Johansson

Vilken härlig frukost.

Angie

Så roligt att följa dig eftersom jag ju själv är gravid. Höll också på att sälja och röja en period i graviditeten och sen flyttade vi i åttonde månaden vilket har varit en pers vill jag lova- nu har vi iallafall hus och börjar komma lite iordning men mitt i boandet vill man inte packa ner allt man äger i lådor direkt.
Min graviditet har inte varit så härlig direkt så det är skönt att det snart är över.