Kläder för en växande mage

 
Det här med att hitta kläder som gravid har verkligen inte varit en enkel utmaning. Det känns dessutom ganska onödigt (och dyrt) att köpa en massa kläder som man bara kan ha under en viss period, särskilt när man som jag föredrar att satsa på klassiska plagg att använda länge. Fast några gravidplagg vill man ändå ha, som är anpassade för den snabbt växande magen. Har bland annat klickat hem en superfin jumpsuit från Boob som jag kommer bo i när det blir lite varmare. Ska visa den någon dag!
 
De flesta butiker struntar dock fullständigt i att ha något utbud för gravida i huvudtaget och som fysisk butik har jag inte hittat annat än H&Ms trista och ofta tantiga gravidkläder och strumpbyxorna på Lindex (som faktiskt är kanon måste jag erkänna). Jag har beställt lite från Zalando och även spanat in Asos som har en del men jag föredrar ändå att kunna prova kläderna innan köp, särskilt som gravid. Det måste sitta bekvämt samtidigt som man vill ha en snygg passform och känna sig fin. Som alltid egentligen - men extra viktigt nu. Man känner sig ju redan stor som ett hus så att inte kunna klä sig snyggt eller kunna behålla sin personliga stil känns faktiskt lite jobbigt.
 
Men som sagt, det har visat sig vara ett extremt dåligt utbud och dyrt att köpa en helt ny garderob som bara används under några månader. Så jag försöker hitta kläder som kan fungera även efter graviditeten, som jag kommer älska att ha även sen. COS är ett av mina favoritmärken och passformen på många av deras plagg är perfekta för en växande mage (åtminstone innan man når höggravid-stadiet, vi får se hur det blir senare, haha) och vissa plagg hos Rodebjer funkar också. Som denna klänning; Olympia, en modell som passar perfekt för den gravida kroppen och som återkommer i nya mönster varje säsong. Man blir ju så himla glad när såna plagg finns! Kommer bli en klänning att bo i under sommaren. Detta mönster heter Waves och finns även i rosa. Svårt val var det.. den rosa är också suuuuuperfin. Kanske blir en sån också, haha.
 
1 kommentar
Anonym

Riktigt snygg klänning!
Helt galet att utbudet för gravida är så litet, man känner sig typ som ett ufo.

Ett tips i all välmening från mig är dock att inte köpa dyrare plagg och tänka att man kan ha dem även efter graviditeten, så gjorde även jag under min första graviditet. Det var bara det att när kroppen började gå tillbaka efteråt ville jag inte se åt plaggen! Jag förknippade dem bara med illamående och otymplighet så de blev hängande, haha.

Det är roligare att köpa en ny, riktig garderob efteråt ;)

Svar: Haha, ja man känner sig inte riktigt önskad när allt utgår från en smal midja! 😂🙈

Bra tips! Så kan det säkert vara! Just Olympia har jag velat ha sen tidigare så jag tror den sitter säkert - men man vet ju aldrig! Man förknippar ju lätt saker med vissa tider i livet. Så är jag med dofter! Vill ha en ny doft när en ny fas i livet börjar och de gamla dofterna påminner en liksom om gammalt 😄 Tur att det finns en andrahandsmarknad i såna lägen! <3
Debbie