Vår på balkongen

På balkongen har jag planterat penséer och klöver i min stora gröna kruka. Älskar klöver! Köpte både denna ljusa gröna och den mörkare vinröd/bruna som jag köpt tidigare år. Underbara! 
 
 
Eftersom vi har grannens balkong väldigt nära vår, kände jag att en spaljé kunde vara en bra lösning för att slippa insyn. Satte dit den för några år sen. Planterade en ny Klematis i en frostfri kruka (finns några sorters klematis som fungerar i kruka) och den här har verkligen imponerat på mig. Så många blomknoppar den har levererat denna vår! Den växer hela tiden så förhoppningsvis är den så tät snart att man knappt ser igenom den.
 
 
I slutet på Augusti ska vi få nya balkonger, får se hur vi ska lösa det med klematisen då. Kommer antagligen behöva skjutsa hem den till svärmor för en kortare tids omplacering. Är inte så sugen på det kommande arbetet här utanför men förhoppningsvis blir slutresultatet grymt.
0 kommentarer