Äntligen fredag - igen

Äntligen fredag! Tänk att det känns så varje fredag. Igår hade jag feberfrossa och ont i halsen men kämpade mig ändå till jobbet idag eftersom vi har haft ont om personal. Kanske inte helt smart men jag är sån, kämpar mig till jobbet tills att jag verkligen inte tar mig upp ur sängen, inte kan se eller har så ont att jag kan gråta. Jag måste ändra på det, eftersom min sjukdom inte tillåter den sortens stress och jag har känt att det tär på mig mer än det gjort tidigare. Men sen är jag den där lojala typen som ändå kämpar och väljer bort min egen kropp och hälsa. Helt idiotiskt när jag tänker på det men jag får såna skuldkänslor av att "svika" andra. Något att jobba på, I guess. 
 
Hur som helst, mina fredagar brukar sluta i soffan med lite gott att tugga på. Behöver lugnet efter dessa intensiva veckor och ladda för att orka göra något roligt under helgen. Ikväll blir det Fazers mjölkchoklad med hasselnötter (älskar!) och lite Coca Cola. Den här tröttheten tillåter inte att jag dricker vin, då somnar jag bara, haha. Vinet spar jag till lördagen!
 
 
0 kommentarer