Inredning eller mode, samma eller olika?

Inlägget är skrivet och publicerat tillsammans med min vän, bloggaren och instagrammaren InClassicFashion.
 

Som de flesta av er förhoppningsvis redan märkt alternativt kommer att märka så är sociala medier en fantastisk plats att möta nya vänner och bekanta på. Det kan vara svårt att göra nya bekantskaper i vuxen ålder trots att det kanske egentligen är först då vi verkligen vet vilka vi är. På Instagram finns så otroligt många härliga personer bakom kreativa konton och vackra flöden. Trots utbudet av konton var det något som gjort att jag och Anna-Karin verkligen fastnade för varandras flöden.
 
 
Anna-Karin med sitt konto som fokuserar på mode och en hållbar stil och jag som främst visar upp inredning och Home Styling. Kanske för att vi kände igen oss? Jag därför att mitt intresse för kläder och känsla för styling inte bara av hem utan också av outfits vill ta än mer plats. Anna-Karin för att hennes intresse för att lära sig mer om och utveckla sin inredning och sitt hem specifikt i samband med framtida flytt till större bostad pockar på. Är det dock möjligt att kombinera två inriktningar och bibehålla kvaliteten på ett konto? Hur ser egentligen spelplanen ut för mode- respektive inredningskonton och varför är de så olika?
 
 
Medan Anna-Karin är relativt ny inom såväl Instagram som bloggvärlden då hon startade sin hemsida där hennes Style Storys återfinns så sent som i oktober 2016 och gjorde sin Instagram offentlig ungefär ett år tidigare, så har jag lite längre erfarenhet. Jag började blogga redan tio år tidigare och då hade även jag en modeprofil. När jag sen började studera på Lärarhögskolan blev det mindre tid för bloggen och intresset började svalna något, trots en stor följarskara och roliga samarbeten. Mycket på grund av den ytlighet som visade sig finnas bakom hela branschen men också på grund av den klassiska inspirationstorka som kan drabba en efter ett tag. Ju större man blir, desto mer förväntas man leverera och det är ibland svårt att leva upp till. I samband med studier blev det nästan ohållbart så bloggen fick vila i perioder. När den sen plockades upp på allvar igen var det fortfarande väldigt intressant med mode – men inredningen hade tagit en större plats i mitt liv och framför kameran.


Vi tjejer måste hjälpa varandra mer, det tror vi att de flesta håller med om. Vi upplever dock att det finns ett större intresse bland inredningskonton att stötta varandra, sprida varandras konton och dela med sig av härlig inspiration. Det är exempelvis ytterst sällan vi stöter på en mode-SFS, håller ni med? Borde vi inte alla få plats i rampljuset, hjälpas åt att inspirera och lyfta varandra? Det finns ju en mängd duktiga talanger därute som borde uppmärksammas. Särskilt viktigt är det att hjälpas åt nu, när Facebook som numera äger Instagram gör det svårare för små konton att synas i våra flöden. Väldigt tråkigt, eftersom man då går miste om nya spännande konton. Vi kan alla vinna på att sprida lite mer kärlek – oavsett om vi är intresserade av att lära oss mer om att styla oss själva eller våra hem.


Hoppas ni gillade inlägget, under augusti följer vi upp med ett nytt som kommer att utveckla sista delen av denna story vidare.
 
 
På bilderna bär vi båda våra set från Rodebjer. Min clutch kommer från Miu Miu och skor från Sophie Schnoor. Solglasögon från Céline.
 
 
Anna-Karin har en väska från Chloé, skor från ATP Atelier och solglasögon från Céline. För att se andra inspirerande outfts på Anna-Karin, se hennes Style Stories! Ni kan även följa henne på Instagram under namnet @Inclassicfashion.
 
 
0 kommentarer