Hårvårdsfavoriter

Jag får många frågor och komplimanger om mitt hår. Tack för det, fina ni! Oftast undrar man hur jag får den kalla blonda nyansen, så därför tänkte jag tillägna ett inlägg till just detta. 
 
Förutom att jag har en sjukt duktig frisör som kan mitt hår och förstår mina önskemål, så finns det även en hel del bra produkter därute som gör det möjligt att hålla det fina resultatet vid liv när man lämnat frisörstolen. Min frisör har tipsat mig om olika produkter som nu blivit riktiga favoriter. Jag tänkte tipsa er om några av dem som jag numera inte kan leva utan:
 
 
Schampoo och balsam från Kerastase, serie Resistance. I denna serie använder man balsam först, för att sedan schamponera. Dessa produkter passar perfekt för ett överbearbetat och skadat hår, dvs räddningen för ett färgat hår. Värmeskyddet i denna serie är även den en favorit - och doftar helt fantastiskt. 
 
 
Varannan eller var tredje tvätt brukar jag använda denna inpackning från Shu Uemura. Det är här magin skapas! Allt guldigt som kan dyka upp efter några tvättar försvinner plötsligt och den där snygga nyanseringen man hade när man gick från frisören är plötsligt tillbaka! Jag får mitt iskalla, gråblonda hår tillbaka och känner mig som nyfriserad. Precis som jag vill ha det. Håret känns dessutom mjukt, lätt och doftar underbart. Massera in detta i handdukstorkat hår och lämna i 5-10 minuter innan du sköljer ur, sen voila!
 
Ja, jag skulle kunna hylla denna produkt i minst fem inlägg till. Den kostar en slant men är värd varenda krona. Min brukar ändå räcka ca 4-5 månader, så jag tycker att det är en bra investering!
 
 
 
0 kommentarer