Tungt besked

Då har man varit hos läkaren och fått provsvaren. Jag fick inte det besked som jag ville. Alla mina problem med magen visade sig vara en kronisk sjukdom. Ingen dödsdom, så jag borde väl vara lite glad - men jag är så himla ledsen. Jag har haft såå ont så länge och jag har varit rädd för orsaken, så lite lättad är jag ju såklart över att få hjälp. Jag hoppas att de utskrivna tabletterna fungerar effektivt så jag kan leva någorlunda normalt igen.. Men att behöva leva med detta och besöka läkare för fler jobbiga undersökningar tynger mig väldigt mycket just nu.
 
Dags att krypa ner under filten.
 
 
3 kommentarer
Jenni

Vill du berätta vilken sjukdom det är du har diagnostiserats med? Förstår om du inte vill skriva det här. Jag vet dock många som fått flera olika kroniska sjukdomar att antingen gå tillbaka helt eller åtminstone förbättra mårndet flera gånger om, tänkte om det råkar vara samma så kunde jag ge tips! Jag själv har sköldkörtelsjukdom som är kronisk men håller på att läka den, sakta men sökert. Och vet du - det tycks gå även om sjukvården säger att den är just kronisk. Finns alltså kanske hopp om det för dig också! :-)

Svar: Egentligen hade jag inte tänkt dela med mig alls från början, men så gjorde jag det eftersom det också är en del av mitt liv. Folk har så mycket fördomar om hur perfekt ens liv är utefter några få sekunder av ens liv, när man lägger upp en fin bild. Så jag delade med mig om att jag skulle göra läkarbesöket sist och sen fick jag sån otrolig respons från fina människor som undrat hur allt gått, så jag kände att jag var skyldig en fortsättning. Sen är det skönt att få höra från andra vars liv ser likadant ut. Tack för peppen, det låter underbart att man kan få en kronisk sjukdom att vända. Min läkare menade också på att man kan ha tur - och man får väl helt enkelt hoppas att man tillhör en av dem. <3
Debbie

Kristin

Det var ett tråkigt besked du har fått idag, och jag förstår att du är ledsen. Stor kram till dig!

Jag har också en kronisk tarmsjukdom sedan många år tillbaka, man lär sig att leva med den. ;)

Svar: Tack! Ja, man gör ju antagligen det. Tar mest tid såhär i början efter diagnosen att få det att sjunka in. Känns konstigt. Kram! <3
Debbie

Maja

Hej! I vår familj har min man IBS och ibland ulcerös kolit. IBS ställer krav på levnads- och matvanor. Samtidigt har jag och två av tre barn den autoimmuna sjukdomen celiaki, även känd som glutenintolerans. Detta ställer krav på planering i vardagen, men det går och i stort är vi en lycklig familj! :)

Svar: Tack för ditt meddelande! Vad skönt att höra! Jag kommer nog vänja mig med detta, mer en sorg över att inte längre vara fullt frisk som man blivit bortskämd med under tidigare år. Nu måste jag leva med mediciner och det är svårt att hantera tanken.. det blev en liten chock. Men jag är beredd att göra det mesta för att må bra.. och jag är bara väldigt glad över att det inte var något allvarligare i det stora hela. Förhoppningsvis kommer jag ju att kunna leva normalt. Kram! <3
Debbie