När intresse blir en livsstil

Inlägget är skrivet och publicerat tillsammans med min vän, bloggaren och instagrammaren InClassicFashion.

 

 

I juli skrev jag och min vän Anna-Karin vår första gemensamma story. Ämnet var spelplanen för inrednings- respektive modekonton på Instagram och även hur vi spelare ute på planen borde stötta, backa och uppmuntra varandra mer. I dagens inlägg lämnar vi det ämnet bakom oss och berättar istället vad det är som driver oss två att fortsätta lägga så mycket tid och kärlek på vårt stora intresse.

 

 
 
 
 
Om det inte vore så att intresset för mode respektive inredning vore så stort så skulle ingen av oss lägga så mycket tid som vi faktiskt gör på våra konton och vår bloggar. Givetvis är det också kul att samarbeta med spännande företag och bli bjuden på events och pressvisningar. Inget av detta är dock lika drivande som den kraft, uppmuntran och styrka som finns hos både konton vi följer men kanske allra mest hos våra följare. Något som man som följare kanske inte alltid tänker på är att varje tryck på hjärtat, varje kommentar och varje uppmuntrande svar på en insta story är en otroligt pepp och faktiskt det som gör kontona och bloggarna värda att kämpa för. 
 

 

Anna-Karin har fått så mycket härlig uppmuntran och hon tror att de finaste kommentarerna hon fått är att det är så befriande att hon inte är ”perfekt”. Vissa kanske skulle ta det som något motsatt men det är en komplimang och det är så hon vill bli sedd. Att hon inte är någon fotomodell anser hon är ganska givet då hon är 164 cm lång och ganska många storlekar för stor. Att se en outfit på henne vittnar förhoppningsvis mer om hur den ser ut på en ”vanlig” människa och det som hon hoppas uppnå med sina storys och sitt konto är just det. Syftet med hennes konto är helt enkelt att visa en hållbar stil för den vanliga kvinnan. En stil med en stor mängd funktionella basplagg men också med tydliga inslag av mode och trender.

 

 

Jag blev som nybliven sambo för fem år sedan sugen på färger, mönster och hållbara klassiker till vårt nya hem. Jag har alltid trott på en mer hållbar och neutral bas som får kosta lite mer – medan variationen ligger i omsorgsfullt utvalda färgklickar runt omkring. Jag bir ofta beskriven som någon som vågar använda färg och det stämmer nog ganska bra. Från början hade jag en stark törst efter färg i sin inredning och hade nästan svårt att begränsa mig eftersom det gör mig så lycklig. I och med Instagram fick jag uppleva att kompositionen i de mina färgglada bilder även uppskattades av ett stort antal följare. Glädjen i att kunna inspirera genom inredning har varit en stark drivkraft genom åren samt alla likes och fina kommentarer som gör det roligt och värt att dela med sig.

 

 

Trots att vi båda har lite olika inriktningar på våra konton har vi verkligen funnit varandra som vänner och som inspirationskällor. Det är roligt med en vän som delar samma intresse och vi har gemensamma nämnare inom såväl mode som inredning. En av dessa gemensamma nämnare inom mode är volangtrenden. Att volanger varit på modet i snart två år nu har nog de allra flesta koll på. Volangbonanzan pågår fortfarande och på blusar tröjor, byxor, väskor och skor är det volanger som ger liv åt såväl kläder som detaljer. Genom att bära volangdetaljer på ett plagg är det möjligt att skapa attityd och känsla även till den allra enklaste outfit. Något vi tagit fasta på i bilderna ovan där vi matchat en varsin volangblus med enkla byxor, ljusa skor, stora solglasögon och vår respektive favoritväska. 

 

 

Anna-Karin har på sig blus från H&M trend, byxor från House of Dagmar, pumps från Footlight, väska från Gucci och örhängen från Liga Design.

 
 
 

Jag har på mig volangblus från & other stories, byxor från Tiger of Sweden (old), loafers från Lauren Ralph Lauren, väska Lily medium från Mulberry, klocka från Cate & Nelson samt örhängen från Sophie by Sophie

 

 

Läs också vårt tidigare gemensamma inlägg här, då vi matchar i Rodebjer och skriver om inredning vs mode.

 

 

Här kommer lite härliga volangtips från oss;

Skor från Uterqüe, klänning från H&M,kjol från Mango, byxor från Zara,blus från H&M, klänning från Uterqüe, tröja från H&M, skor från Zara. Riktiga godbitar! Själv är jag galet sugen på de första skorna samt byxorna från Zara!

1 kommentar
Kristin

Jag är en av dina trogna läsare, och jag hade gärna tryckt på gillaknappen om det fanns någon. Gillar dina inlägg skarpt! :) Jag är så tacksam för alla bloggare som orkar hålla på och skriva inlägg och lägga upp bilder. Som någon sa, bloggar är dagens "läkarromaner". Stor kram och trevlig helg!

Svar: Hej Kristin! Vad gullig du är! Det finns en gilla-knapp även på bloggen, det lilla hjärtat under inlägget! Du får gärna klicka på det när det är ett inlägg du uppskattar :-) Tack för en fin kommentar och roligt att du följer! <3 Stor kram och trevlig helg till dig med!
Debbie