Recension: Epson XP-645

 
 
Som Buzzador får man chans att testa en mängd olika produkter. Den här gången har jag fått chansen att testa en skrivare, Epson XP-645. En multiskrivare som verkligen imponerar! Den kan både skriva ut vanliga utskrifter från datorn som man kan behöva i vardagen, scanna och kopiera men också skriva ut otroligt fina bilder på äkta fotopapper direkt från kamerans minneskort.
 
 
Jag älskar smidigheten i det, att bara sätta in minneskortet och välja vilken bild man vill skriva ut från skrivarens display. Med detta test följde tre olika papperstyper. Först testade jag att skriva ut på 10x15 glansigt fotopapper - och ja, det blir faktiskt riktigt, riktigt bra. Nu har jag dessutom en systemkamera och det är inte alltid man får den kvalité på utskriften som kameran faktiskt levererat - men här får man det. Både färgerna och djupet finns där och jag är supernöjd! Detta ersätter verkligen att skicka iväg bilderna för framkallning. Skärpan är fantastisk! 
 
 
Även när jag skriver ut direkt från minneskortet på matta A4-ark (något tjockare än vanliga papper) finns skärpan där och kvalitén är fortfarande superbra. Färgerna är fantastiskt vackra! Nästan så att jag vill rama in denna, haha.
 
 
En vanlig utskrift från datorn och webben, närmre bestämt min blogg på vanligt A4-papper blir inte riktigt lika bra i skärpan som fotokopiorna. De är helt okej men texten kan på vissa ställen bli oskarp och bilderna lite grumliga. När man jämför med de vackra fotona är det svårt att inte bli lite kräsen! 
 
 
I övrigt gillar jag de smarta funktionerna, för de är många. Allt från smidigheten att skriva ut via minneskort, Wifi, olika mobila enheter (även när man är hemifrån) eller CD- och DVD. Man kan även göra gratulationskort direkt på skrivaren, förvandla foton till målarboksmallar osv. Det finns helt enkelt många roliga funktioner! 
 
Extra plus i kanten för att menyn är väldigt lätt att hantera och installationen var pedagogisk och enkel att följa. Sånt kan annars vara ett riktigt irritationsmoment. En skrivare till ett bra pris (ca 1149kr) som jag varmt kan rekommendera för den som vill kunna skriva ut - i synnerhet - foton.
 
 #XP645buzz #epson #buzzador
0 kommentarer