Exfoliating socks

Som Buzzador får man ju som bekant testa roliga saker. Denna gång tackade jag ja till att prova denna. Exfolierande sockor som man ska ha på sig i 90 minuter. Det gör att man efter 3-7 dagar börjar torr hud att lossna och hela behandlingen tar omkring 10-15 dagar. Sen ska man i princip ha bebisfötter inför sommaren! 
 
Har hört talas om dessa och har vänner som testat denna idé, vet ej om det just varit dessa men det ska tydligen vara en rolig grej och ge ett grymt resultat. Så varför inte! Det är ändå bara regn och rusk utanför så jag kan lika gärna dra på mig dessa och bänka mig i soffan framför en film. Sen hoppas jag på att det inte är sandalväder när mina fötter börjar tappa sin döda, torra hud. Hahaha..
 
UPDATE: Ja, detta var ju rätt vidrigt, haha. Fötterna fäller en massa hud ca 3 dagar efter användandet. Redan dagen efter börjar jag dock fälla ovanpå fötterna, trots att jag smörjt in hela området med vaselin som det stod i beskrivningen. Det gjorde mig inte så jätteglad, knappast mitt "problemområde" liksom. När jag sen började fälla under fötterna kom det både små och stora bitar. Riktigt nasty! Behövde sitta 3 kvällar på raken och bara plocka hud, tog ju sin tid. När allt ramlat av fick man mjuka fötter, absolut, men jag har nog inga direkta sprickor eller förhårdnader så att jag upplevde någon fantastisk skillnad. Lite filande och fotkräm brukar ge mig samma resultat, som jag upplevde det. Men.. kul att testa! Gör jag om det? Nupp, haha.
 
 
0 kommentarer