Ny duk och nyputsad mässing

I onsdags morse vaknade jag upp av ett vansinnigt illamående. Trodde jag hade ätit något dåligt, lider ju troligtvis av IBS så jag misstänkte att middagen på Urban Deli kvällen innan låg bakom det. Såhär i efterhand misstänker jag mer magsjuka, något jag brukar klara mig ifrån 9 gånger av 10. Mådde som värst under onsdagen så min underbara mamma kom hit och tog hand om mig tills sambon kunde komma hem. Herregud så dålig jag var, så liten man känner sig när en sån grej slår till. Hade ingen ork att ens ta mig till kök eller badrum. Fy tusan. Nu står jag i alla fall på benen igen, om än trött.
 
Orkade putsa Constella-ljusstaken och den större Hortus-krukan, haha. Man får vara glad för det lilla! På bordet ser ni dessutom min nya duk ifrån Himla. Nyansen heter Chalk, en ljusgrå färg som mer ser ut som vit på denna bild men i verkligheten faktiskt är just ljust grå. Får se om jag lyckas fånga färgen bättre en annan gång. Är riktigt nöjd med den, även om sambon inte alls förstår varför vi ska gömma det fina bordet under en duk. Jag som precis börjat upptäcka charmen med en duk, ett enkelt sätt att förändra en dukning. Är redan sugen på fler färger! Gillar Himlas tyger, den ostrukna känslan och luftiga materialet linne. 
 
 
0 kommentarer