Efterlängtad testund

En riktigt efterlängtad stund av egentid. I söndags fick jag ett samtal om att min farmor åkt in på sjukhus och att man skulle behöva operera bort en tumör i magen. Farmor är gammal och har inte mått så bra på sistone, hon har blivit svag och väldigt smal - när hon var smal till att börja med och man inte trodde att hon kunde bli så mycket smalare. Så jag släppte allt jag höll på med och åkte dit för att träffa henne innan operationen. Operationen skulle bli ganska krävande för någon i hennes situation så läkarna vågade ju såklart inte lova att allt skulle gå vägen. Nu har hon dock opererats och allt ser bra ut, tack och lov! Min fina farmor klarade det och det känns så bra. 
 
I måndags gick jag med kollegorna och sambon på en publikrepetition av Förklädet, den senaste musikalen på Göta Lejon som har premiär den kommande helgen. En av de kvinnliga huvudpersonerna var sjuk och fick ersättas av koreografens dans och regissörens manliga röst i replikerna (vilket såklart bjöd på ännu flera skratt än som var planerade). En rolig och lite märklig pjäs men i alla fall underhållande - och det är ju själva poängen.
 
Även igår var det full rulle, så idag är jag rätt nöjd med att få åka direkt hem efter jobbet och slå mig ner i soffan med en kopp te och senaste numret av Plaza.
 
 
0 kommentarer