En vacker dag att minnas

Begravningen igår var fantastisk. Det känns konstigt att säga så om en begravning men den var så himla fin och minnesvärd. Är så glad över min familj och släkt som gjorde det till en så vacker dag att tänka tillbaka på. Så mycket minnen som alla delade med sig av i fina tal, att få höra hur min mormor och morfar påverkat deras liv och lämnat så djupa avtryck hos dem. Helt otroligt, blir så stolt över att ha få växt upp med dem i mitt liv. För helt ärligt, min mormor och morfar - jag vet ingen mer givmild, kärleksfull och som tagit sig mer tid åt andra än sig själva. Deras liv kretsade verkligen kring familj och vänner - och det märktes.
 
Det var nämligen 80 personer där för att ta avsked, precis sådär fullsatt som när morfar gått bort. Det blev en fest i mormors minne, vi hyllade det liv hon levt och folk grät av lycka över att ha fått lära känna henne. Blev otroligt rörd av hela den dagen. Känns fantastiskt att få tänka tillbaka på ett sorgligt avsked med ett leende. Min fina mormor, vilken fantastisk människa hon var! Kan inte bli annat än inspirerad att få hennes fina sätt att leva vidare genom mig. Hoppas jag kan lämna hälften så mycket fina avtryck hos människor som hon gjorde.
 
På kvällen igår kände jag dock att min förkylning inte var helt klar med mig, den gjorde en tvärvändning från att ha varit på väg bort och bestämde sig nu för att trampa på gasen istället. Rösten försvann och näsan blev heltäppt - och idag vaknade jag helt våldsamt förkyld. Liksom, what? Här har man varit hemma och gått tillbaka till jobbet frisk - så kommer detta? Igen? Fattar ingenting. Djup suck! Måste försöka få plugg gjort idag, har en massa planritningar att genomföra så jag måste fokusera. Glad över nya tekoppen, en riktig jumbokopp som passar perfekt dagar som dessa. Typ hälften honung, hälften te, haha. 
 
 
0 kommentarer