Rabarberpaj

Mums! Fick en hel massa rabarber av en kollega som hade överflöd. Har fryst in det mesta men idag fick det bli en paj också. Mysigt att sitta inne med en kopp te och paj när det regnar utanför. Har bara varit till gymmet och det räckte, resten av dagen ska spenderas inomhus.
 
 
Efter önskemål om det tokgoda receptet, lägger jag ut det här! 
 

Knäckig rabarberpaj

Skär 500 g rabarber i småbitar, lägg dem i en ungsform. Strö på lite socker.

Smält 150 g smör
häll i 0,5 dl sirap och 1 dl grädde, vispa ihop och dra av kastrullen

Blanda detta:
2 dl mjöl
2,5 dl havregryn
1 tsk bakpulver
2 dl socker

Blanda detta med det i kastrullen, men kastrullen ska ej stå på plattan då.

Bred geggan över rabarberna, grädda i 25-30 min i 175 grader, tills ytan är lite knäckig.
Njut med vaniljvisp eller glass.
 
Källa: Linda Skugge
 
2 kommentarer
christin

Mums så gott! Måste säga att jag tycker att ditt hem/inredning är så otroligt vackert och fint!

Svar: Tack!! Kul att höra! 😃😘 Jag känner att jag verkligen hittat mitt stora intresse i inredningen!
Debbie

Lisa @ Duttis

Men åh så gott det ser ut!