Ny tavla

Igår var jag iväg och köpte lite nya guldfärgade ramar, fick äntligen ett bra tips om var man kunde hitta dem. Tyvärr var det ingen vidare kvalité men jag gillar modellen och färgen. Två av ramarna hade avskavd färg som jag upptäckte när jag kom hem, och en av dem var dessutom felkonstruerad så man inte kunde öppna upp baksidan för att sätta i motivet. När jag tog i bara litegrann så bröts glaset. Så nu kommer jag behöva åka tillbaka den långa vägen dit för att reklamera. Skulle gärna vilja byta mot nya samtidigt som man ju inte vet om man råkar ut för samma igen. Kommer i alla fall granska dem närmare denna gång. Får göra det imorgon eftersom jag har denna dagen bokad. Men fy så arg jag blev när den gick sönder ovanpå allt. Vad tusan liksom? När jag äntligen hittar en ram jag vill ha och jag har verkligen sett fram emot att rama in det nya motivet. 
 
En av ramarna tänkte jag i alla fall ha här över soffan, där Sigrid Hjértens motiv Ateljeinterör tidigare hängt. Tänkte hänga den ovanför denna, Nils Dardels Vattenfallet. Har alltid älskat det motivet och sökt med ljus och lykta för att få tag i det. Nu äntligen fann jag det utomlands och skickade efter. Lycka!
 
 
2 kommentarer
Anonym

Var har du hittat den fina guldramen?
Tack för en fin blogg!!!

Svar: Tack! Kul att du gillar den :-) Ramen köpte jag hos Eurostore i Haninge. Köpte i flera olika storlekar 👌🏼
Debbie

Anonym

Hej! Har följt dig på instagram en tid och älskar tavlan längst till höger, såg i någon kommentar att den var från allposters.com men håller på att söka mig tokig (!). Skulle så gärna vilja ha den, har du någon länk till den eller ett sökord som gör det lättare att hitta? :-) Tack för all insipiration du ger!

Svar: Hej! :-) Tack! Så kul att höra :-) Det är en målning av Picasso så sök på honom så bör den komma upp ifall den finns kvar i deras sortiment :-) Kommer tyvärr inte ihåg vad målningen heter. Lycka till!
Debbie