Drömlistan

Jag älskar att göra kollage med saker jag drömmer om. Mina inrednings-mål för den kommande tiden. Det är kul att titta tillbaka på, saker jag faktiskt lyckats spara ihop till och andra saker som prioriterats bort men som kanske får hänga med till nästa lista. Vitrinskåpet från Asplund är en sån sak. Jag valde att beställa byrån istället då vi hade behov av gömd förvaring mer än den sorten man vill visa upp. Nu är det på gränsen att vi får plats med vitrinskåp, jag vill verkligen inte att det ska kännas trångt och intryckt här. För hur fint blir det egentligen om allt står på vartannat? Nej, det behövs luft emellan så att man kan ta in rummet och njuta av det som finns där. Antingen kommer jag på en lösning (som ett mindre matbord vilket skulle göra att vitrinskåpen får plats vid väggen, men vi älskar vårt matbord och vill behålla det) eller så får jag vänta med att köpa tills nästa lägenhet dyker upp. Så fort sambon är klart med studierna (till jul) blir det jobb och sen blir det ny, större lägenhet. Längtar så jag spricker faktiskt!
 
Hur som.. just nu drömmer jag extra mycket om dessa saker. Sen finns det ju en hel drös som jag inte ens tog med här, haha.
 
 
Lampan Gatto från Flos, slingan-ljusstake från Svenskt tenn, Äng-vas från Klong, skrivbord Wing från Design House Stockholm, grön kudde från Svenskt tenn, svart ljusstake från HAY, spegel från Norrmann Copenhagen, Vitrinskåp SNÖ från Asplund, korg från Asplund, lampskärm Gröna Fåglar från Svenskt tenn och skål Berså från Gustavsbergs porslinsfabrik.
 
1 kommentar
Mian på Finaste mattan

Vi ska in och kolla tävlingen nu... : )