Dags att följa drömmen?

Jag är på så extremt dåligt humör. Ja, den här dagen kunde helt klart ha varit bättre. Stressigt på jobbet, som vanligt. Otrevliga kollegor, check. Jag sa upp mig i förra veckan, så efter den sista december är jag en fri fågel. Ska bli så himla skönt eftersom jag vantrivs oftare än jag trivs. Är mer olycklig än jag är lycklig, jämt. Så det är helt rätt beslut. Jag ska söka nytt jobb men kanske slänger jag hela lärarutbildningen i sjön och väljer något helt annat. Har ju aldrig känt mig som en lärare, det har liksom alltid krockat med min självbild och mina drömmar. Jag stannade på lärarutbildningen för att kurserna var intressanta och jag lärde känna massvis med härliga människor. Sen att yrket i sig visade sig vara helt fel för mig, tja.. det visste jag nog från början. Något har jag väl fått ut av de där 3,5 åren. Förhoppningsvis. Om inte annat har jag lärt mig en annan dyrbar läxa, att lyssna på sina drömmar. För om man brinner för det man gör, så kommer man göra ett bra jobb. Måste "bara" fnula ut vad jag brinner för.
11 kommentarer
Angel

Good 4 u säger jag bara.Hoppas du hittar det du brinner för.

Christine

Strongt gjort! Du ska nog se att det kommer gå bra. Och du har helt rätt, man ska inte stanna kvar i något som inte känns 100 %. Usch, otrevliga kollegor kan verkligen förstöra allt.

Vad är det du skulle vilja göra då? :-)

Frida

Åh du gör helt rätt!

Jag har varit på en arbetsplats tidigare i 1,5 år och vantrivdes varje dag… stod inte ut till slut utan sökte mängder med jobb och fick komma på intervju.

Tackade ja i våras till ett jobb några mil längre bort från hemmet och med lite andra arbetsuppgifter. Men jag trivs Såååå mycket bättre så det är värt att pendla och att jag inte fick såå mycket mer i lön men hellre trivas och vara glad när man kommer hem än sur och tvär både på jobbet och hemma.

Det uppskattas inte av någon.

Jag vet fortfarande inte vad jag vill göra, arbeta med djur eller människor men inte att vara läkare eller veterinär. Så får väl se va jag får för idéer.

Ha en fin dag!

Kram

Malin

Låter bra! Man ska följa sitt hjärta! Lycka till, kram

Amanda

Det var ju ett bra beslut, helt rätt. Man ska inte stanna kvar bara för sakens skull, utan det är ju superviktigt att trivas med det man gör också! =)

Emma

Vad tuff du är som vågar. Hoppas att allt löser sig. Jag jobbar också på en förskola och vet att det blir lätt mycket skitsnack och bakom ryggen gående. Man får försöka så gott man kan eller ta tag i det och gå vidare i livet. Livet är ju som sagt för kort för att vara olycklig. Jag hoppas du finner något bra.

P.s. jag ska också ta tag i mitt.

x

//Emma

Stina

Bra gjort! Det viktigaste är att man trivs med vad man gör. Bättre göra något åt det nu än att vara bitter om trettio år för att livet inte blev som man tänkt sig.

Debbie

Tack allihop för era kommentarer, härligt att ni tycker att jag gjorde ett bra och viktigt steg! :) Jag känner mig nöjd med mitt beslut, känns såå skönt att helvetet snart är slut :) Och att jag är ärlig mot mig själv!

Anna

De är viktigt att man ha bra arbetskompisar. Har inte heller riktigt kommit på vad de är jag vill jobba med. Jobbet jag har nu är ok men inget jag vill hålla på i resten av livet=)

Anna

De är viktigt att man ha arbetskamrater som man trivs med. Jag har väl inte heller kommit på vad jag vill göra. Jobbet jag har nu är ok men vill ju inte stå där i resten av livet =)

Carolina -. Mamma till Minna

Bra val! Man ska ju inte stanna om man vantrivs.. Usch för otrevliga kollegor alltså! Men synd att du fått en "dålig" bild av läraryrket, men rätt kollegor, arbetsplats etc. kan det ju vara underbart kul. Synd att du fick så dålig start.. Men hoppas du hittar något du gillar nu! Spännande att följa dig.. :-)