Kaos i lokaltrafiken

Jisses alltså, både igår och idag fick jag erfara kaos i lokaltrafiken. Tunnelbanan var helt inställd imorse och några ersättningsbussar kom minsann inte förrän efter mer än två timmars väntan i den iskalla kylan (som gjorde att jag tappade känseln i mer eller mindre hela kroppen). Inte okej! Än mindre okej är att de ersättningsbussar som tillslut kom åkte förbi hållplatsen eftersom de redan var knökfulla. Hade inte haft någon chans att ta mig till jobbet om det inte hade varit för att jag tillslut lyckades ordna skjuts till närmaste pendeltågsstation. Seriöst, hur tippat är det att pendeln fungerar men inte tunnelbanan? Första gången någonsin, det brukar alltid vara omvänt. Väl på tåget var det så mycket folk att det faktiskt gjorde ont att trängas hela vägen in till stan. Jag gick hemifrån kvart i sju och kom fram till jobbet kvart över tio, vanligtvis tar resan omkring en timme. INTE OKEJ!
2 kommentarer
helena

jag vet det är helt sjukt! det tog 2,5 timmar för mej både att ta sig till och hem från jobbet. det tar i normala fall en halvtimme. fy fan, har redan ångest inför imorron!

Abdullahisimone

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings