Boken jag själv valde



Jag har inte varit intresserad av att läsa böcker på väldigt länge, eftersom tiden som student innebar att bli överöst med kurslitteratur. Jag ville då inte läsa böcker på min fritid när all min annan tid ockuperades av just denna sysselsättning. Nu när mitt studentliv är över (åtminstone vad jag vet just nu) börjar suget efter att läsa något på tåget hemåt vakna. Nu får jag ju faktiskt själv bestämma vilka böcker som ska slukas!

Jag gick till biblioteket och låndade Fredrik Lindströms gamla bok "Jordens smartaste ord". Alltid gillat hans program på tv, så jag måste ju ge hans böcker en chans med. Det första jag läser på eget initivativ sedan Harry Potter-böckerna!

Den känns lovande såhär långt.
2 kommentarer
Amanda

Jag kan tipsa om Mari Ljungsteds Gotlands-serie också om du gillar bra deckare! =)

Anna

Om du gillar lite deckare så måste jag tipsa om Viveca Stens böcker...Jättebra!