Silk épil Xelle

Epilator
Ni kanske minns att jag köpte en Silk épil X'elle från Braun? Nu har jag använt den vid två tillfällen och kan konstatera att...
  • 40 pincetter var precis lika oskönt som det lät.
  • trots smärtan får den inte bort alla hårstrån.
  • nybörjarmunstycket gjorde mer ont än det med flest pincetter.
  • den inbyggda lampan var väldigt praktisk!
  • den låter som om den ska äta upp hela benet. Irrsh..
Smärtan är något man vänjer sig vid, men första sträckan är verkligen inte rolig. Sen kan man undra om det är värt det eftersom den faktiskt inte får bort alla hårstrån.

Så, rakhyvel eller epilator? Eftersom epilatorn inte tar bort alla hårstrån, inte lämnar ett lent resultat så som rakhyveln och dessutom är mer tidskrävande - så vinner rakhyveln. Men jag tänker trots det ge epilatorn fler chanser! Kanske handlar det om teknik ;-)
6 kommentarer
Maria

Nej, det handlar inte om teknik. Den är så dålig och jag har ändå köpt 2 st med 1års mellanrum. Man vänjer sig vid smärtan och noppar man sig direkt efter duschen på högsta effekt och utan de där dåliga kylsakerna så kan man få bort det mesta av håret. Men det tar tid och är inget man ser fram emot precis för det är så krångligt. Det bästa med apparaten är att när väl håret växer ut igen så blir det mjuka hårstrån så man kan gå längre mellan gångerna än med rakhyvel för där måste man ju raka redan efter ett par dagar om man inte ska förgås av stubben som blir. Överlägset bäst är att bli vaxad på salong, sen kommer rakapparat som är snabb, enkelt och man kan ha på hela kroppen. Sist kommer silkepel och rakhyvel. Orkar jag och vill känna mig extra fin så tar jag de långa håret med rakapparat och sen ett par veckor senare tar jag allt med silkin men får då hålla på 30 min per ben. Sen håller jag mig fin där i kanske en månad och då kan jag ta en vända till som nästan tar nästan lika lång tid. Jag fattar inte hur denna apparat inte har blivit bättre på 10 år när de lovar så himla mycket nu i all reklam. Det är samma snurrande huvud, samma grej i annan färg bara.. typ.

Charlotte

Usch, jag tycker det låter riktigt läskigt! Kör nog på med vanlig rakhyvel:)

Katarina

Tack, jag kommer inte lägga 800 kronor på en sådan nu. Jag fortsätter med hårborttagningskräm och rakhyvel istället!!!

Safira

För att få ett perfekt resultat ska man epilera först och raka sen...men hur många gånger i veckan har man tid till det?

Liza

Bra att veta. Har varit nära att köpa en sådan vid flera tillfällen. Pust!

Dilek Isabelle

visst är r.hyvel betydligt mycket bekvämare men tänk när man rakar tex låren = MYCKET grovare och fler hårstrån än innan, usch! nej tack :) skall iaf testa epilator ville inte köpa den där jag bloggade om den verkar inte vara vra vill köpa sånna med flermunstycken..