Bio: Sweeney Todd

image1076

Johnny Depp är en av mina favoritskådisar och tillsammans med Tim Burton brukar det inte gå fel. Synd nog för mig så är Sweeney Todd en musikal. Ja, jag har otroligt svårt för filmer där skådespelarna brister ut i sång och dans. Men låt gå för den här gången, tänkte jag och kröp ner i biostolen. Det är ju ändå Johnny Depp vi pratar om ;-)

Johnny Depp spelar Benjamin Barker, en barberare som bor i London tillsammans med sin fru och sin dotter. Domaren i staden, Turpin, får upp ögonen för Benjamins fru och ser därmed till att Benjamin försvinner från staden för att kunna lägga vantarna på henne själv. Många år senare kommer Benjamin tillbaka, som Sweeney Todd, för att hämnas sin förlorade familj.

Otroligt vacker musik, men jag gillar det inte riktigt ändå. Jag ser hellre Depp som en vimsig sjörövare, trots härligt kuslig stämning och en underbar rollbesättning från Harry Potter.


Tips! Vill du också gå på bio helt gratis? Samla lätt ihop till dina biljetter genom GratisBio. Läs mer här!
1 kommentar
Anonym

Ja inte tokig tävling alls, bara hålla tummarna nu! :) Ser att du gått på film, jag är lite allergisk mot musikalfilmer (den enda jag kan se är Sound of music) men hade ändå övervägt den bara för att det är Depp... borde jag tänka om?