Rexona Girl

Rexona GirlJag har testat Rexona Girl spray-deodorant. En deo anpassad för unga tjejer i tonåren, en tid då man börjat svettas mer och behovet av att lukta gott blir större. Tyvärr känner jag att Rexona överdrivit dofterna en aning.

Tropical Power med kiwi, ananas och lilja ger mig hemska flashbacks från omklädningsrummen när man gick i mellanstadiet. Alla flickor utom jag själv använde Date (jag avskydde dofterna redan då). Fun Spirit med gurka, melon och blomster känns bättre, men återväcker minnen den också. Båda dessa dofter vill gärna fungera som parfym, något som jag inte riktigt uppskattar. Det blir för mycket. För hallå, inte ska man väl vara nära att få migrän utav sin egen deodorant?


Hur som helst - att använda en deo-spray var nytt för mig. Det kändes lite som att stå med en vit sprayburk med tanke på det knasiga resultatet. Lite för mycket och det blir nämligen helt vitt och börjar smula. Kanske inte riktigt det resultat jag hade tänkt mig. Så, ja... inget att exprimentera med innan du drar på dig ett svart linne. Bara ett tips.

Men gillar du dofterna behöver du inte gråta floder för det. Rexona Girl deodorant finns även som roll-on.

5 kommentarer
Evelina

Jag har också testat de där och jag tycker de är super. Har inte upplevt det där med att det blir vitt och smular sönder, du kanske måste öva på tekniken. ;-) Sen kan jag hålla med dig om att det luktar mycket. För mycket. Fun Spirit luktar bättre än Tropical Power!

Debbie

Evelina: Haha, det behöver jag säkert! Men ja, Fun Spirit luktar klart bäst :)

Cathy

Jag använder bara roll on för jag tycker att både spray och stick blir vita smulor.

My

Jag har Niveas spraydeo, om jag håller den för nära när jag sprutar så blir det vitt. Men om du håller den på bra avstånd så fungerar den perfekt(på min flaska står det minst 15 cm ifrån), och bäst av allt är att inte inte blir några vita ränder på tröjan som det kav bli av vanlig deo. Hoppas du får till tekniken! ;)

Cornelia

fick också hem dem och tycker att de är väldigt bra och luktar gott, fast för starkt. det blir som parfym också :\