Modell för en dag

Modell för en dag

Igår var jag, Kerstin och YllisThe Studio för att få vara modeller för en dag. Det otroligt bitchiga bemötandet gjorde att det hela blev en upplevelse att minnas på helt fel grunder. Man blev stressad samtidigt som alla vi inbokade tjejer var så många att schemat inte gick att följa - utan istället ledde till att man fick vänta långa stunder. Det kändes sjukt oplanerat. Sminkningen var inget märkvärdigt alls. En helt vanlig sminkning. Håret var ingenting dom ens brydde sig om att ta sig en titt på. Det  var något man själv fick fixa i en liten smutsig hörna med diverse ingrodda hårverktyg och halvt värdelösa produkter.

Väl inne på fotograferingen kändes det hela lite bättre. En shysst fotograf som lyssnade på våra önskemål om både gruppfoto och poser. Vi valde att ta med oss en bild hem, den ni kan se ovan. Men att välja ut den rätta bilden var inte heller helt smärtfritt. Man blev stressad utav personalen som endast fysiskt var kvar i lokalen och man fick inte tiden att granska bilderna närmare. Det här gjorde mig riktigt sur eftersom vi ändå besparat dem tid genom att endast använda ett av våra tre klädombyten och dessutom bett om gruppfotografering istället för individuella.

Nej, det här stället kan jag inte alls rekomendera. Vilket är synd eftersom det skulle kunna vara en otroligt rolig upplevelse. Jag blev en erfarenhet rikare och hade sjukt roligt helt tack vare de två tjejerna som var mitt sällskap.
18 kommentarer
My

fin bild :)

ida

det var ett fint kort :) tråkigt bemötande dock :/

donnasandra

Men gud så trist! Sådant gör man ju för att få en trevlig kväll helt och hållet. Fin bild dock!

Hanna

bilden vart iaf väldigt fin :)

Kerstin

Bra beskrivet!
Håller helt med.

Johanna

Tråkigt att ni upplevde det så! Har själv varit där och jag tyckte det var bra där då.
Fin bild var det på er!!

hannahsthlm

Fin bild blev det ju illafall :-),men trist då att stället inte var bra ..

Nina

Nej usch vad tråkigt!
jag va rpå The Stuido (samma koncept) i London förra sommaren med min kompis och vi blev väldigt bra bemötta, de fixade smink, hår och vi fick ha sex stycken klädombyten. Väldigt proffessionellt, (de retuscherade även bilderna) Det slutade med att vi köpte med oss 50 bilder var. Dyrt blev det men det var verkligen värt det och något att ha för framtiden! Både dåligt och tråkigt att Sveriges version inte är lika bra, har nästan bara hört negativa saker.
Du kan se några av mina bilder på min blogg :) om du trycker på "Om Nina" på sidan.
Men den bilden ni fick med er hem var iaf fin :)

loppan

usch va tråkigt debbs, orkade verkligen inte följa med eftersom mitt huvud är lika stort som en melon och fyllt med snor. vi ses nog imorgon ;) kram

Debbie

loppan: gumman då, verkligen trist att du skulle falla dit :( krya på dig så ses vi då :)

Alejandra

shiit debbie det där stället har ju verkligen inte förändrats sen jag jobbade där =P gaaalet. men ni var väldigt fina på bilden =) Pöss!

Ellinor

vad tråkigt med dåligt bemötande, inte ok. Ring chefen och klaga!

nvrmnd

Låter ju inget vidare... men när jag väl får tillgång till en studio så kommer det bli betydligt bättre hos mig, och du är mer än välkommen ,)

The City

Tråkigt att det inte gick bra ;/

Katta

Bilderna på hemsidan är dessutom hemska (de i portfolion). Finns endast två bilder som jag tycker är OKEJ. Har inget med utseendet på modellerna att göra utan hur fotot är
taget och hur det är regisserat...

lisa

Ni blev jättefina!

Angelicas Closet

Men usch vad tråkigt!

:/

Hallvardbeatrice

Very well done site! Please keep up the good work.