Eurovision

Ukraina

Är det någon mer än mig som tycker att Serbiens låt var riktigt tråkig och inte alls förtjänade att vinna? Visserligen var Eurovision som vanligt fullt med dåliga bidrag - men hallå? Låten var ju så tråkig att jag inte ens kom ihåg den när rösterna började trilla in. Helt galet. Vad hände där egentligen? Tur att Luuk livade upp programmet med sina sköna kommentarer om allt och inget. Är lite besviken på The Ark som jag tycker inte gav 100% på scen, det skulle ha varit mer ös! Ukraina var helt galet roliga, hade faktiskt hellre sett dom som vinnare än Serbien. Proffsiga var Ryssland, enligt mig - duktiga tjejer med en bra låt. Vad tyckte ni?
26 kommentarer
Sandra

Serbien var favoriten hela tiden! Jag gillar att vissa länder fortsätter sjunga på det egna språket! Ukrainska var alldeles för mycket ploj! Så jag är supernöjd!

Cicci

Serbien var ju grymt bra ju :)!! Lite tråkigt framträdande, men hon sjöng jättebra! Det var ju givet att The Ark skulle bottenplacera sig, det var en seg låt och idag var det dessutom ett dåligt framträdande till skillnad från på Melodifestivalen. Tack vet jag om Måns hade vunnit :)!

sofia

Nej usch för serbien!

Stina

Håller med, jag höll tummarna för Ukraina! Haha. Överlag var allting dåligt. T o m sämre än vanligt.

Gilraen

Ukraina skulle ha vunnit, dom var redigt bra. ;P

Emma S.

Heja Serbien! Ukraina var överdrivet tyckte jag. Jag drömde mardrömmar om silverhoppande gubbar i natt. Jag funderade tom. om de hade försökt göra en framtidens metod at Elvis och Emil i Lönnerberga, mend tanke på sångarens Elvis-glasögon och konstiga huvudbonad och dansarnas knäbyxor och hattar. Men Rysslands bidrag kändes rätt igenom kopierat av Elin Lantos låt "Money".

emelie

Serbien var superbra ju!
Ryssland gäsp.. Tatu kopior :)
Och The Ark var verkligen ett av de sämsta bidragen.. fattar inte att folk är så förvånade över att de fick så lite poäng.

hanna

serbien är bäst ! ser fram emot att åka ner och heja nästa år !

Beth

... jag tycker att vi går ur den där tävlingen nu. Nu låter jag jättedramatisk och konstig, men det är liksom hopplöst numera :/ Vi skickade ett av våra bästa biddrag någonsin - och tittade du på vänstersidan (där de med mest poäng låg) så var det nästan bara öststatsländer som låg där. Det är inte spännande längre. Tråkigt, men sant..

nathalie

The ark var sjukt bra :)

Anna

Verkligen synd att The Ark inte gav mer på scenen. Inte för att det hade hjälpt så mycket i poängen, det avgjordes ju ganska snabbt vilka länder som skulle komma i topp. Tråkigt.

Johanna

Trist att vi måste kvala, även om vi brukar komma med iaf. Ha en trevlig söndag! =)

Debbie

Sandra: Va? Skämtar du? Haha, jag la inte ens märke till den! När dom sjöng på slutet kändes det som vilken låt som helst :S Ingen vinnarlåt enligt mig.. :(
Cicci: VA? Haha.. läs ovan ;P
Stina: Eller hur! Du är vettig du ;)
emelie: jag var förvånad, tyckte vi var bäst :$
Emma S: Haha, jo.. visst var det överdrivet, men Lordi gav ju hopp åt alla nötter därute.. den var iaf rolig! :P
Beth: Du anar inte hur mycket jag håller med dig. Det är verkligen inte kul längre.. det är samma länder som får rösterna hela tiden, det är ju grupperingar värre än i skolan *skratta* vi är körda bara för att norden inte har fler länder än öststaterna.. så ska det ju inte vaaaaa :P
Anna: Precis! Läs mitt svar ovan ;) Trist trist trist när det blir sådär förutsägbart!
Johanna: Jaaa, vi löser det nog :) Fast så länge grannländer röstar på varann e vi nog ganska köra i finalen iaf :P

Alejandra

serbien var ju helt okej...tycker till o med jag =) pöss!

Lilla Spöket

Jag gillade Serbien! Det var så många usla bidrag att de verkligen stod ut! jag tror att Sverige måste satsa mer på marknadsförningen av låtarna, annars kommer man ju ingen vart längre!

Anonym

hatar varenda jävla låt som va me i år! hahaha

Nyponet

Jag tänker bara såhär: Om dessa bidrag var de bästa från varje land. Hur lät då deltävlingarna?!?!?!

Jennie

Ville inte heller att den skulle vinna!

Jennifer

Håller helt med Beth och Debbie .
Öststaterna röstar bara på varandra , kanske inte så konstigt eftersom flera varit ett land och har nästan helt samma språk nu också . Men ändå . Sveriges deltävlingar och Melodifestival kändes bättre än själva Eurovision och då är det verkligen tråkigt . Jag tycker också vi kan gå ut nu . Det känns så himla onödigt . Som att man skulle rösta på den tjej som har flest nära vänner till Lucia istället för hon som kan sjunga men bara har 2-3 kompisar .

Anita

Åh, jag bara älskade Ukraina. De var verkligen bäst. :D The Ark (som du sa) gav inte hundra och Ryssland var helt okej. Hatade verkligen Serbiens, usch och fy! Ukrainas är bäst! :D Han som sjunger är otroligt bra annars också utanför eurovision song contest. ;)

Karin

Ukraina var ju lugnt skönast! Haha, men man kan ju egentligen vara glad för att de inte vann. Den låter är ju verkligen en sån som skulle klistra sig fast i hjärnan och sitta där tills hela världen tröttnat på den... Fast iofs så har man ju redan tröttnat på serbiens låt. Usch.

Debbie

Lilla Spöket: Haha, för mig stod de inte ut tillräckligt mycket.. hade ingen aning om vem alla gav poäng till *skratta*

agapi: ja, ingen är ju något man skulle ladda ner eller köpa direkt :P

Nyponet: Hahaha, tänkte exakt samma sak!

Jennifer: Ja! Reglerna behöver iaf ses över, hela tävlingen känns helt upp och ner.. handlar inte om låtarna liksom :P

Anita och Karin: Hahaha, visst var Ukraina roliga? Shit, ville ju dansa med! *skratta* min sommarplåga! :D

Murphy

Ukraina var ju värsta skämtet, men det hade ju varit lite kul om du vunnit just därför. Annars höll jag på Ryssland och Finland.
Det roligaste är väl ändå Sverige, varje år går media ut och säger att i år är vi så himla bra och i år kommer vi helt klart att vinna har vi ingen självinsikt över huvudtaget? Så förbaskat bra är vi faktiskt inte :)

julia

tyckte &så att den lesbiska kampsången var urdålig!(det var menigen att det skulle vara en lesbisk kampsång så man få kalla den för det) visst the ark var inte i sitt esse, men ändå överläsgset bäst. Gillade Georgien &så.

Dress Like a Princess

Serbiens låt var den sämsta och tårkigaste jag hört för att inte tala om uppträdandet!

Lisa

men va ni snackar !! The ark gav ingenting på scen! och det var en låt som kunnat vinna om de bara, gav lite. De va ju helt stela o tråkiga, o den låten är ju härlig men det lääät sååå boring!!! Serbiens låt va väl okey, men hon gav allt!! känslor mm. Och hur tänker ni egentligen? så det vore okey om de va fler länder här i norden som kunde ge Svergie röster? som Luuk sa, men Gud alla hjälper ju varandra där i öststatsländerna. Men sen när finland , danmark och finland kom så var det okey av honom att skrika Kom igen nu !! ge era grannar 12:an !! och när de gjorde det så ba WUUUHUUUUU. Tycker hela skiten suger!!!