Rakhyveln Quattro

Quattro rakhyvelJag har precis testat Wilkinson Sword's nya 4-bladiga rakhyvel Quattro. Det är världens första 4-bladiga rakhyvel för kvinnor i solid metall.

Såhär säger dom själva om sin nya rakhyvel: "De fyra bladen ger en säker rakning då bladen täcks av skyddande trådar, så kallade "guard-wires" , som ger extra skydd mot skärsår. En extra stor fuktremsa ovanför de fyra bladen ger extra fukt. Fuktremsan innehåller både Aloe Vera och E-vitamin som bland annat bidrar till att skona vanligtvis känsliga områden."

Till att börja med, jag hatar att raka benen. Finns det något tråkigare? Det tar evigheter innan man får önskat resultat och en dag senare är det dags igen. Jag har dessutom otrolig respekt för rakhyvlar efter en liten olycka för några år sedan. Lyckas dessutom ofta få skärsår. När då Quattro utlovade skydd mot skärsår trodde jag inte riktigt på det.

Nu till resultatet. Stämde lovorden? Faktiskt. Inte ett enda skärsår, lena hårfria ben med endast ett drag och otroligt behändig med sitt böjbara huvud. Lika lätt att använda under armarna som på benen . Wow. Den här gjorde det plötsligt lekande lätt att raka benen. Precis vad jag behövde. Hejdå Gillette Venus!

UPDATE: Efter att ha använt Quattro några gånger kan jag tyvärr inte längre stå för vad jag sagt. Lena ben och lätt rakning - javisst. Men skärsårna då? Tyvärr har det dykt upp några hit och dit och det kan jag inte blunda för. Ett sådant löfte från deras sida bör hålla mer än första gången. Trots att det sker smärtfritt.
18 kommentarer
Anna

Härlish ;D din blogg är bäst! :D

Beth

Den verkar ju jättebra (: Skall nog ta och köpa den, då (:

Beth

Den verkar ju jättebra (: Skall nog ta och köpa den, då (:

Beata

Ja visst är de fina! Ja, först råka jag köpa försmå, tyckte de passa i affären, men fick värsta skoskavet o kunde inte gå i de hemma.. Så jag bytte upp till 38:or o då blev de sköna, men lite lite hårda är de faktiskt.. Men det är nog bara att gå in de!

Åh va bra, behöver en ny rakhyvel, då vet jag vad jag ska köpa!

delinda

har oxå skaffat den =) kul att höra att den e bra!

anna

Den verkar ju jättebra! Har oxå en tendens att skära mig så den låter som gjord för mig. Ska nog testa den!

Angel

Fpr la kolla upp den men än så länge föredrar jag Gilette faktiskt

Mi

Låter ju lovande det här :) Är den dyrare än Gilette Venus?

Karin

måste kanske testa den, verkar ju toppen!

Deeana

det där lät bra. jag var också med i en rak-olycka och jag säger bara aj!!

Sanna

Någon som kan upplysa om var man kan köp den och rakblad till? Bra att den äntligen finns i Sverige! :)

Debbie

Mi: Minns inte vad min Gillette kostade, men Quattro kostar ca 79 kr! Bra pris tycker jag!

Deeana: Mmm, inte alls roligt!

Sanna: Den ska nog finnas där Gillette och andra brukar säljas!

Linnea

Den där ska nog jag också testa! :) Jag HATAR och raka benen och är dessutom väldigt dålig på det :P Lyckas alltid skära mig. haha.

Cicci

Åh det låter nästan för bra för att vara sant :)!

Debbie

Linnea: Hahaha.. ja, det är ju så trist!! Man får hålla på aslänge innan man blir av med allt stubb!

Cicci: Mmm! Håller med, var livrädd för de 4 bladen först, haha. Men den kändes inget alls!

Maria

Åh måste testa! Även fast jag aldrig brukar skära mig

Amanda

Den där har jag testat och kan bara hålla med, riktigt bra är den! =)

Beth

Köpte den idag! (: