Match Point

Match PointSåg precis Match Point. Filmen handlar om Chris som jobbar som tennistränare i England. Han blir tillsammans med sin nya bästa väns syster, men blir förälskad i vännens fästmö (Scarlett Johanson). Det handlar om förbjuden kärlek, som går för långt och spårar ur. Chris är konflikträdd och vet inte vad han vill, han vet att han måste offra något men är för feg för att göra det. Tillslut offrar han något, men på helt fel villkor.




Det var första och sista gången jag såg den här filmen. Inte för att den var dålig, snarare tvärtom. Det beror på de otroligt jobbiga känslorna som filmen lockar fram. Den är stark. Man blir kär, man blir arg och den får hjärtat att slå snabbare. Det är ju egentligen precis så en riktigt bra film ska vara. Men jag klarar den inte. För mig blev det för mycket.


12 kommentarer
Elin

Har tänkt jättemånga gånger att jag ska se den, men det har liksom aldrig blivit av.. Kanske är dags nu då?

Kim

Låter bra, måste hyra den någon gång :)

Janna

låter ju helt reko .. kanske man ska ta o hyra

Janna

låter helt ok kanske man ska hyra .. .D

Askungen

Läser....

emelie

Den är så bra ju =) Men du har rätt i att den väcker känslor!

Jennie

Har inte sett den, men kanske ska se den nu då :) låter som en bra film!

anina

Jag gillade den mkt!

MakeUpYourMind

Men Gud.. Jag måste se den då. Woody Allen brukar vara en mästare på såna filmer.

Liv

Intressant recension, blev sugen på att se den nu :-)

Amanda

Jag vill hemskt gärna se den!

Nadia

haha ja kmr ihåg, jag och min kompis skulle på bio å se den, när vi kommer in i salongen är det typ fem andra gamla människor på snudden pensionärer som ska se den. gissa om vi fick second thoughts om vi skulle se den eller inte.. men den visade sig vara jättebra som tur e :P