Ska vi dansa?

Shall We Dance?Låga förväntningar - var vad jag hade när jag satte mig framför tvn för att se Shall We Dance. Richard Gere i rollen som mannen som tröttnat på sitt förutsägbara liv och som i hemlighet söker sig till något nytt - dansen. Jennifer Lopez spelar en av hans danslärare och Susan Sarandon hans fru som misstänker otrohet när hennes man plötsligt kommer hem gladare än förr. Mycket dans, mycket glädje och mycket charm. Jag måste erkänna att jag blev positivt överasskad. Väldigt mysig film. Dock sänder jag ut en varning, fy sjussingen vad man vill gå ut och dansa efteråt. Gaash. Nån som hänger med ut en sväng?

En egen godissvamp får Stanley Tucci för sin helt oväntade karaktär i filmen.


7 kommentarer
Cec

Jag har inte sett den här filmen, men däremot den japanska förlagan - Shall we dansu? heter den, från 1996. Den är väldigt söt, och japanska filmer har ofta lite mer karaktär är amerikanska, så jag rekommenderar verkligen att se den!

Sandra

Kul med ett nytt filmtips här ovan. Jag såg den oxå igår kväll. Dock föll den mig inte riktigt i smaken, även om jag nu lyckades se hela...

emma

Blev också positivt överraskad när jag såg den:) Trodde att den skulle vara väldigt b:P

Micke

Forrest Gump ÄR den enda filmen;-)

Amina

Har velat se den filmen men det blev aldrig av. :)

Madde

Jag får ta och se den :) :) kram

Michaela

Då verkar det som att man borde se den? :-)