Favorit: Galen i Kärlek

Something's gotta give (Galen i Kärlek)Staychic bad mig att nämna mina favoritfilmer. Absolut! Men listan blir lång. Därför tar jag en i taget. En av mina absoluta favoriter är faktiskt Something's Gotta Give - mer känd som Galen i Kärlek. Filmen handlar om Harry (Jack Nicholson), en ungkarl på 50+ som dejtar den ena unga skönheten efter den andra. När han tillsammans med sin nyaste flickvän besöker dennes mamma Erica (Diane Keaton) i Hamptons, får Harry en hjärtattack - klarar sig - men läkaren vill att han ska stanna hos Erica tills han är stark nog att möta storstaden igen. Erica går motvilligt med på detta eftersom hon inte är speciellt förtjust i den gamla playboyen som dejtar hennes dotter. Men under tiden tillsammans blir de goda vänner och börjar få känslor för varandra. Något som är dem båda emot. Erica vill inte dejta en playboy och Harry vill absolut inte bli kär på riktigt. Speciellt inte i en kvinna i sin egen ålder.


otroligt vacker film med underbar miljö. Ericas hus i Hamptons som filmen ska utspela sig i är en riktig drömkåk. En riktig feel-good film för alla väder; men speciellt nu i höstmörkret. Sen att Jack Nicholson och Diane Keaton - två av mina stora favoritskådisar - är med, gör det knappast värre. RomKom is the shit! Hihi.

Du hittar filmen hos CDON för endast 69 kr!

7 kommentarer
Gilraen

Den verkar ju sevärd, något man ska se. :)

Ally

Jag tror den typ går på canal+, eller har den slutat med det? Den är iaf på min att-se lista :)

Angel

Verkar spännande

kerstin

Åh, då kanske jag måste se den.

Jennifer

Den verkar mysig!

evelina

bra blogg du har! = ) såå snygg design också!
/www.missevelina.blogg.se

emma

åh, jag älskar den filmen :)