Favorit: Casanova

CasanovaDet blev faktiskt inget Casanova-tittande förrän igår. Kände mig lite små-krasslig och ville ha en feel-good film för kvällen. Inte visste jag att Casanova skulle visa sig vara just det. Heath Ledger spelar den ökände Casanova, som förför alla kvinnor i Venedig och har förväxlat kärlek med lust. Kyrkan reagerar starkt mot denna man som tar alla oskulder, och han tvingas att antingen hitta en kvinna att gifta sig med - eller att . Casanova kan få vem han vill, problemet är att han vill ha Francesca (Sienna Miller) - en kvinna som avskyr allt som Casanova står för och som drömmer om den riktiga kärleken. Men självklart ger inte Casanova upp så lätt.

Precis som alla andra Lasse Hallströms filmer, älskade jag även den här. Det är lagom mycket komedi, lagom mycket drama och lagom mycket kärlek. Lasse Hallström lyckas alltid få en att vilja kliva in i filmen och vara med. En underbar film - helt i min smak. Den får helt klart 5 av 5 godissvampar. En riktig feel-good film.

14 kommentarer
sofia

Den är så bra den filmen :D

emma

ja musik är underbart kul :) sysslar han med musik mer än på fritiden?

Angel

Kul att du gilla den

Emilia

Oj, då måste ja ju nästan se den, om den e såbra:)

Jennifer

den har jag sett, den var mysig. Kan inte du lsita dina favorit filmer ,precis som jag har gjort!

Anonym

Härligt! :D

Ally

Åh, den vill jag också se! Heath Ledger är så söööt :)

Anna

Tack för tipset:) Får ta och hyra den snart!

IdaLisa.

den är verkligen kanon!!

Debbie

Tack för alla kommentarer!!

Emilia: Ja det tycker jag faktiskt att du måste!

Jennifer: Absolut! Det ska jag göra :)

Ally: Visst är han!! SÅÅÅ fin :D

Anna: Varsågooo :) Gör det! Myspysfilm :)

IdaLisa: Verkligen!

Dontri

Casanova är ju underbar!

vilket kanske är läget på grund av HEATH!!
jag blir fan deppig när jag tänker på hur underbart vackra människor som heath ledger är (för att inte tala om vissa killar på pridefestivalen, vilket också gör mig rätt deppig :D världen är bra orättvis...)

Debbie

Dontri: Hahaha, jodu..håller med. Attans alltså, man får drömma om dom.. även om man inte hittar en själv, buhu ;)

Lajza

ååh jag tycker också att den är jätte bra :D

Fliickan

Måste se den!