Bio: Djävulen bär Prada


Igår såg jag Djävulen bär Prada. Jag hade otroligt svårt för boken, så jag kände mig inte särskillt sugen på filmen måste jag säga. Det var något som kändes oerhört tråkigt med att läsa om en massa plagg man inte kunde se - när det är precis det man vill. Jag vill se färgerna och känna tempot. Sen är jag dessutom mycket mer för film än för böcker, även om vissa böcker klart slår filmatiseringarna. I det här fallet tycker jag faktiskt att filmen slog boken, eftersom den uppfyllde de krav boken inte gjorde. Boken fick mig faktiskt att sätta in den i bokhyllan trots att jag inte hade läst den klart. Jepp, ganska illa. Meryl Streep är sjukt cool - och läskig. Mest läskig. Man känner verkligen att hon inte är kvinnan man skulle stoppa på gatan och be om vägbeskrivning. Anne Hathaway är en av mina favoritskådisar. Hon känns väldigt naturlig och inte sådär överklumpig - det skulle ju kunna vara jag. Eller du - och det är skönt när det inte är överspelad klumpighet. Det är ju trots allt ingen Jim Carey film - även om jag älskar såna.

Djävulen bär Prada tror jag nog att alla borde se. Speciellt de som drömmer om det här livet men kanske inte riktigt förstått vad det innebär. Filmen ger trots allt publiken en viktig tankeställare.


3 godissvampar av 5!
11 kommentarer
Angel

Japp den är otroligt bra men filmen stämmer inte alltid in på boken... Hon vartex hårdare i boken... Men som sagt det beror på om man sett filmen förstå sen läst boken då kanske man tycker filmen var bättre...Men jo klart man vill se plaggen...

Debbie

Angel: Aaa.. det håller jag med om. Fast jag läste ju boken först, och tycker ändå filmen är bättre :P Blev besviken på hunden däremot.. det ska ju va en fransk bulldogg, inte en st bernard!

Emily

Ska ses på tisdag :D Finally!

Jättesnällt om du kunde rösta på min Date star :)
http://happypill.blogg.se/271006113817_datestar_finalisterna.html#comment

Jag är nummer 4!

rooni

oh, alla har sett utom jag. hehe :p

Cecilia

Har inte sett filmen ännu, men den kommer utan tvekan att ses i veckan :)!

Nadja

den bästa filmen jag sett på länge

Hanna

åå den ska jag se nu i veckan som kommer :D can't wait!

I nöd och Lust

Jag bangade att se den igår när några kompisar gick, just för att jag trodde den skulle vara usel..men nu har jag sett flera bloggar som skriver att den var bra. Ska nog gå dårå i varje fall. *faller för grupptryck*

hannahsthlm

Håller med...jag gillade dock boken också men filmen var något annat..storyn var omgjord en hel del men budskapet dvs. "den röda tråden" fanns kvar och så alla kläderna irl förståss ;)..även om de (kreationerna) nu är "soo last season"..hi hi..VARFÖR kommer ALLA filmer till sverige ett halvår senare..WHY ?;)!

Sussi

har också sett den, rätt bra :)

Shops20066

thank-you for the good and valuable information on your site