Inte imponerad

Igår provade jag för första gången mascaran Flextencils från Lancome. Jag blev inte särskillt imponerad, men tänkte ge den en ny chans innan jag ger den dåligt betyg. Trots det andra försöket, som visserligen gick lite bättre, så tyckte jag att den var ganska svår att applicera med det osmidiga borsthuvudet. Flextencils lyckas fånga upp många av de fransar som många andra märken missar, synd bara att den inte separerar fransarna lika bra. Det jag gillar mest med den här mascaran är volymen den ger, ingen ögonfransböjare behövs här. Men i det stora hela känns den inte som en ny favorit.
20 kommentarer
Stina

Är lite nyfiken nu.. Vilken är din favoritmascara?

Amanda

Mascaror är verkligen en djungel! Min favorit är ju Dior Show men gillar faktiskt Flextencils också, efter ett tag lär man sig den! =)

Anna

Jag blev inte direkt överförtjust i den heller.

rn

Nja lancomes mascaror är enligt mig i överlag ganska dåliga. tacka vet jag dior!

cizzi

intressant. Jag gillade den =)

Angel

Jag är tvungen att använda 2 mascaror för att få rätt effekt tror det är dags att kanske testa andra

Sophie

Jag tycker lancômes l'Extreme är mycket bättre, jag böjde till borsten lite själv och nu är den perfekt ;)

Emelie

Åhh jag som älskar lancomes mascaror! Men jag kan även tipsa om Estee lauders, den var min förra favorit!

Ella

Kan bara hålla med. Jag blev inte heller så imponerad (säger en som alltid är på jakt efter en bättre mascara) /Ella

Käthe

Har du testat Hypnose? Skulle vara intressant att veta eftersom jag alltid refererar till den.

Debbie

Tack för alla kommentarer!

Stina: YSL, en riktig guldklimp.. bokstavligen ;)

Amanda: Jooo, den fungerar.. men idag har jag irriterat mig mycket på att den klibbar ihop ögonfransarna när man blinkar liksom, känner hur dom fastnar i varann!

rn: Ja, Dior har fått mycket bra kritik! Inte provat än, det får väl bli nästa gång (: kanske!

Angel: Ja, ibland är det så! Kan också behöva kombinera ibland :P

Sophie: Haha, fy va händigt! Perfekta borsten alltså :D

Ella: Det är vi alla ;)

Käthe: Nej, faktiskt inte! Brukar köra på YSL.. den uppfyller ALLA mina krav. Luktar gott också ;)

Gilraen

Tacka vet jag dior show! :P

Gilraen

Tacka vet jag dior show.. :)

Cicci

Vad heter din YSL-mascara lite mer exakt?? Funderar på att önska mig den i julklapp. Men tomten (snarare min pappa) är inte så bra på smink så om man inte önskelistan är väldigt exakt kan det bli väldig fel :)!

mikaela

Blev inte heller så imponerad.. :/

Linda

Så var det för mig också, typ första och andra gången jag använde den blev jag inte särskilt impressed. Men nu efter en vecka så har jag lärt mig tycka om den, weird mascara ;P

Elida

På migvar det precis tvärt om! Ögonfransarna kändes kilometerlånga! Jag älskar den!

Debbie

Elida: Ja, långa blir dom! Fast dom klibbar ihop sig när man blinkar, och den särar inte på fransarna nå bra. Men längd och volym är topp! Svårt att hitta en mascara som uppfyller allt :/

Wysteriia

Köpte också den förut för att jag trodde den skulle vara suverän...bortkastade pengar..

Alena

Jag har provat både Hypnose och Flextencils. Kan säga att jag definitivt föredrar den förstnämnda. Just när det gäller det här med att separera fransarna tycker jag att Hypnose är bättre.