Beställa från Strawberrynet

För några dagar sedan fick jag mitt nya läppglans som jag skickade efter från Strawberrynet.com. Många undrade då varför jag beställde den från dom och inte åkte in till stan för att köpa den direkt. Jo, delvis för att den är billigareStrawberrynet - men också för att jag hemskt gärna ville prova på hur dom var att beställa ifrån. Nu vet jag. Dom var toppen! Precis efter jag skickat efter min beställning slog det mig att jag inte alls tänkte på tullen. Hur löjligt vore det inte om jag tjänar 90 kr på själva läppglanset - men förlorar kanske 130 kr på tullavgift? Vilken usel affär! Det visade sig som tur var inte vara något tullavgit för mig. Men är man nervös eller bara nyfiken vad det kan tänkas kosta, kan man räkna ut det på tullverkets hemsida.

Strawberrynet har ingen frakt, så vore det inte för tullen skulle man tjäna en hel del på att beställa därifrån. Min älskade YSL mascara finns för 165 kr jämfört med 250 kr i butik. På andra internetbutiker vinner man ju på att köpa fler saker på samma gång, så frakten jämnar ut sig på varje produkt. Här verkar det vara lite tvärtom. Eftersom du inte har någon frakt att tänka på, kan du beställa i många små mängder istället. Om det mot förmodan skulle dyka upp en tullavgift och du känner att det här var en riktigt dålig affär, kan du betala tullavgiften och sedan skicka kvittot till Strawberrynet som då ger dig pengarna för avgiften. Bara det är ju en toppen-deal.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg när jag precis fått produkten, var läppglanset fint inslaget i silverpapper. Skyddat av frigolit i en vit liten kartong med lila sidenband runt, i en rosett. Gulligt! Det kändes som att man fyllde år.  Jag kommer helt klart beställa från Strawberrynet.com igen!

  • Säljer smink, hudvårdsprodukter, parfym och gåvor.
  • Gratis frakt.
  • Leveransen tar mellan 4-6 dagar. I mitt fall tog det 4.
  • Levererar till hela världen, i alla städer.
  • Viktigt: Tullavgift kan dyka upp - beroende på storleken på paketet.
  • Inte nöjd? Skicka tillbaka obruten förpackning inom 14 dagar.
  • Betala med kort eller inbetalning via Nordea banken.
  • Det blir billigare för varje gång du beställer. Vid andra gången får du 2% rabatt, tredje beställningen ger dig 3% osv.

Undrar Du något? Fråga på!

16 kommentarer
sofia

Du är utmanad! Kolla in min blogg så får du se...

Cicci

Låter ju jättebra! Skönt att man slipper tullen också, eller iaf kan få tillbaka den :)!

emma

Låter verkligen som något man borde beställa i från
!

Anna

Man blir ju lite sugen på att beställa något. Men finns inget jag skulle behöva just nu. Fast alltid bra att veta att de är en bra leverantör. :-)

rn

Kanske borde beställa därefrån i alla fall. :) funderat på det länge nu. Hur kan man betala?

Roomservice

FAN!! *gråååter* Vad då betala tykkavgift och de betalar den? Argh - det fattade inte jag, jag fick betala 140 kronor.... *gråter hela vägen till sminkboxen*

Roomservice

tykk betyder tull .. på kinesiska, östkinesiska

Debbie

sofia: haha, jag återkommer med utmaningen imorrn ;)
emma: absolut!

Anna: Ja, det var min tanke :) måste ju tipsa!
rn: med de vanliga korten, eller via nordea bank. Det står på hemsidan under Customer Service.

Roomservice: Nej va surt! Läs alltid Customer Service! Haha, jo.. jag tyckte väl att det lät bekant inom just kinesiskan ;)

emma

Tycker att strawberrynet är mycket bra!!

Sophie

Bra att veta! Har än så länge inte shoppat där ifrån, men det är väl bara en tidsfråga innan jag har ett paket där ifrån!;)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Josefin

Det lät ju nästan för bra för att vara sant :)

Tesan

Låter ju hur bra som helst! :)

Anonym

Väldigt skönt med upplysningar, och dessutom när man som jag trivs med lite dyrare produkter. Jag kör clinique rakt igenom på hudvård inklusive puder och foundation eftersom jag är så känslig. Läppar och ögon får annat.

nlnokg xuhgdfds

http://awnebdhu.com
aijxwozzwtkf
[URL=http://nnhcbzsij.com]xtyqltfxzdl[/URL]

Anonym

hej, vart hittar jag på strawberrynet att de bara accepterar inbetalningar via nordea banken och inte via tex swedbank...? mvh!

Anonym

jag undrar också varför man endast kan betala i andra länders valutor om man skall betala med mastercard? Kan man inte betala i svenska pengar med kort & blir det inte dyrare (och krångligare?!) att betala i dollar? Hur gör man då...? :S Tack!