The Holiday

The HolidayKom precis hem från bion. Jag, mamma och Ulrika (brors fru) var och såg efterlängtade The Holiday med mycket stora förväntningar i bagaget. Nancy Myers ligger ju inte bara bakom denna film, utan även en utav mina tidigare nämnda favoriter Galen i KärlekThe Holiday handlar om Amanda (Cameron Diaz) och Iris (Kate Winslet) som båda är trötta på sina kärlekssituationer. Iris annonserar på internet om ett husbyte för två veckor - och Amanda nappar. Iris flyger till L.A, USA och Amanda till Surrey, England. Plötsligt finner båda kärleken och ställs inför en jobbig situation när det blir dags att åka hem.

Jag älskade den här filmen. Eller snarare, jag älskar. Helt underbar. Självklart en riktig girle-film med den perfekta killen - som är för bra för att vara sann. Men visst måste vi få drömma? Jag delade otroligt många känslor och tankar med Iris - och det gör säkert många andra därute också. Been there, done that.


5 godissvampar av 5 till The Holiday!
19 kommentarer
Frida & Fabulous

Åh, vill se den ännu mer nu! :)

Z.

Måste bestämt se den, det är många som sett den och alla verkar vara lika nöjd = toppenfilm?! :)

Debbie

Frida & Fabulous: Hihi

Z: helt klart toppenfilm! :)

Malin

Måste måste måste se den! Fick inte med min kompis på den ikväll- det blev Saw III istället,haha!

Linnea

Jag blir verkligen sugen på att se den nu när sen får så bra kritik^^ Kanske får dra med mig någon på bio snart då :)

Peter

Spana gärna in min nya "modeblogg" och har du något som du vill berätta så är det bara att maila!

Michaela

Nu vill jag bara se den ännu mera!

emelie

den är verkligen superbra!

Johanna

Låter som en perfekt film, måste se den!!

Jag har precis (igår) startat min första blogg. Jag skulle, precis som du har gjort, lägga in en film från youtube i ett inlägg. Allt fungerade som det skulle och filmen kom upp, men hela bloggen "hoppade" längst till vänster på sidan. När jag provade att radera inläggade blev bloggen återigen centrerad.
Hoppades att du kanske kan hjälpa mig, eftersom du lyckades med att publicera en youtube-film och ändå ha bloggen centrerad, vill kunna lägga upp filmer, men ändå ha bloggen centrerad.
MVH/Johanna

Johanna

Såg att du redan pratat om det i ett tidigare inlägg. Får prova att ändra stilmall då.
Tack/Johanna

Malin

Jag har det superstruligt med Affiliator! Vore så snällt om du ville hjälpa mig,jag fattar inte vad det är jag ska sätta in för koder. Klickar på annonselement och får upp en rätt lång kod,men det händer inget när jag klistrar in den? :S

Matilda

åh, den är så bra :)

Anna

måste nog ta och se den, alla säger ju att den är jättebra =)

Debbie

Tack för alla kommentarer!

Johanna: Exakt! :) Du får byta stilmall. Blogg.se hade tydligen sagt att vissa stilmallar inte klarar av videoklipp. Tråkigt men sant :/

Malin: Det är för att koderna inte funkar hos blogg.se.. du måste skriva om dom. Är du medlem hos Tradedoubler så kan du ändra om Affiliators länkar så de ser ut som Tradedoublers :)

Estelle

Åhh vill se den!

Liv

Håller med! Helmysig och man känner igen sig!

Hanna

Åh, jag vill såå gärna se den!

malin

ja säger verkigen d samma som du, JAG ÄLSKAR den här filmen. helt galet bra !!

Pauline

Jag håller med om att det var en underbar film =)