Hemma bäst

Hemma bästDet var planerat att jag skulle baka pepparkakor - men det blev den romantiska komedin Hemma bäst istället. Dösnygga Matthew McConaughey spelar Tripp - en 35-årig mansgris som fortfarande bor hemma hos sina föräldrar och lever gott på att ha dom som sitt tjänstefolk. Hans föräldrar tröttnar men är för fega för att slänga ut honom. Dom lockar hellre ut honom ur sitt hem med hjälp av en vacker kvinna, denna spelad av allas vår prinsessa Sarah Jessica Parker. Kvinnan heter Paula och hon gör sitt bästa för att få Tripp dit hon vill. Men när riktiga känslor börjar växa fram är Tripp plötsligt mer än ett uppdrag för pengar.

Feel-good film som bjuder på en hel del skratt. Måste dock klaga på slutet som faktiskt var sådär pinsamt och löjligt att man faktiskt skämdes åt dom. Sånt är aldrig bra. Synd på en rulle som faktiskt var riktigt underhållande i övrigt. Tre godissvampar, SJP fullkomligt strålar filmen igenom. Sånt gillar jag.


12 kommentarer
Sabor

Jag gillade den filmen ;)

Sandra

Håller med dig om slutet. Gillade filmen :-)

sabina

har inte sett den, men matthew is hooot! ;)

Frida & Fabulous

Åh, den gar inte jag sett! Måste kika in

sura tanten

Kanske värt att se den där.

God jul!

Maria

Ibland är pinsamma slut det bästa! haha

Systrarna

Är jättesugen att se den filmen :)

thowe

Haha slutet är ju sitt lilla.. Ja jag håller med iaf, iaf ;)

Karin

Den där tänkte vi hyra och den lät ju, enligt dig, helt okej, så blir nog att se någon gång i mellandagarna:) ha en fin kväll!

Sofia

åh, den är så härlig den filmen!

Hannah

Vill se!

alex2

själv är jag besviken på filmen, den var inte alls rolig ju :( Alla hans filmer brukar ju vara bra, den här var bara fånig och förutsägbar^^