Fun with Dick and Jane

Fun with Dick and JaneEn riktig komedi för mig är när Jim Carrey är med på rollistan. Då måste den bli en del av min samling. Man kan alltid räkna med en hel del galna upptåg, fula miner och konstiga ryck från hans sida. I hans senaste film "Fun with Dick and Jane"  lever han det liv som många människor drömmer om. Men när företaget han jobbar på går omkull måste han plötsligt hitta ett nytt arbete. Det visar sig vara lättare sagt än gjort, och plötsligt försvinner mer och mer saker från hans perfekta värld. Till och med gräsmattan får lämnas tillbaka. Dick och Jane (Téa Leoni) vill desperat få tillbaka sitt liv och bestämmer sig för att enda lösningen är att bli brottslingar.


Jag saknar Jim Carrey som Ace Ventura, The Mask eller Dum & Dummare. I den här filmen är det helt klart han som står för galenskaperna, men jag kan tycka att han skulle kunnat bjuda på mer. Hur som helst är det i alla fall en väldigt rolig film som bjuder på många skratt.
9 kommentarer
Ella

Tack för tipset! /Ella

A

Har sett den, tyckte inte att den var så bra ... Nu finns julklappstips till brorsan och pojkvännen på min blogg!

Amanda

Tack för tipset, bra filmer uppskattas alltid! =)

Linda

Haha, den är otroligt bra! :P Jim Carrey är så bra på att leva sig in i rollerna alltså! (om han nu inte är så i verkliga livet?) ;P

Ida

Jim Carrey är bäst när det gäller komedier :)

Hanna

Ååh, den vill jag se! Jag älskar Carrey, skönaste är han, lätt! :D

Paulina

Den är asbra! Skulle lätt kunna se den igen.

Hanna

han är super ... ganska snygg också

Annie

Den filmen är jättebra. Såg den på bio med kusinen då den var bioaktuell, önskar mig den i julklapp !! :D