En av de bättre

Helena Rubinstein Magic Concealer
I dagarna har jag använt mig utav Helena Rubensteins Magic Concealer för att täcka mörka ringar under ögonen. Den finns i tre nyanser, jag använder nr 1 - den ljusaste. Den är dryg, lätt att få jämn och har en skön och lätt konsistens. Svårt att säga vad jag tycker om resultatet. Det blir naturligt och den täcker, men inte så bra som jag förväntade mig.  Jag behöver liiiite mer.

Än så länge är faktiskt Cover All Mix från Make up Store duktigast på att trolla bort mörkret - med nackdelen att den blir kakig i lite större mängder och därför inte passar sig särskillt bra under ögonen. Måste därför medge att Magic Concealer från Helena Rubenstein är en av de bättre flytande concealers jag provat. Men förhoppningsvis finns det bättre.
9 kommentarer
Diana

Oh, good to know! Behöver köpa en ny snart, kanske ska prova denna då! :)

Sandra

Jag använder ju Cover all mix från Mus. Men med 4 godissvampar för Helena Rubensteins kanske jag slår till å köper den. Mörka ringar har jag dagligen.

Debbie

Sandra: Tycker dock att den här ljusar upp mer än täcker, liksom.. ja, svårt att förklara. Det är nog olika på olika människor också :)

Josefine

Va fin din blogg blev med den nya headern :)

Debbie

Josefine: tack! Så bytte jag precis ;)

Gilraen

detta tillhör inte inägget, men va julig din blogga har blivit nu. :D Härligt!!

Debbie

Gilraen: hihi, kul å höra att jag lyckats då! :D

Z.

Jag vet inte om du testat H&Ms egna concealer för 39,50 kr men den är super. Jag använder den numera under ögonen för att dölja mörka pariter jämt och tycker resultatet är överraskande bra för det låga priset. Kan ju vara värt att testa i alla fall? ;)

Debbie

z: Haha, jaaa.. inte är det dyrt iaf! :D Så det ska jag allt kolla in! Tackar så mycket för tipset :)