Corpse bride

Corpse brideVill gärna se A nightmare before Christmas, men idag bjöds det på Corpse Bride i den klass jag befann mig i. Härligt, den hade jag ju inte sett innan. Älskar animerat. Kul handling, otroligt charmiga figurer och sköna röster från Johnny Depp och Helena Bonham Carter. Kan verkligen rekomendera er att se den film där skelett brister ut i skönsång.

Egentligen är det ju julfilmer jag vill frossa i just nu. Favoriterna är Ensam hemma 1 och 2. Otroligt roliga. Här är ett kul klipp från tvåan. Har ni någon favoritfilm med jultema som ni absolut måste se varje jul?
14 kommentarer
Gilraen

Corps Bride & Nightmare Before Christmas är så jävla bra! Visste du att det har kommit ut en 3d-verson av nightmare before christmas nu? :D Hoppas den kommer på bio i sverige bara, då MÅSTE jag se den!! ^^

Tim Burton gör för övrigt de bästa filmer jag vet.. Allt är så perfekt! ^^

Elin

HAha, jag älskar ensam hemma!

tessi

den där corps bride har jag också sett :) gillar egentligen inte sånna filmer, men det var mycket bättre än vad jag trott!

Sandra

"Ensam hemma" for sure! Åh har inte sett dom ännu. Jag associerar "ensam hemma" med julen. Ingen jul utan dom filmerna. ;)

Emelie

Ensam hemma 1&2 är verkligen ett måste vid jul!

julia

Ensam Hemma är ett måste & Grinchen....

thowe

Love actually, faktiskt :)

Anna

Love Actually och Tomten är far till alla barnen. :-)

Malin

Åh jag totalälskar alla Tim Burtons filmer! Nightmare before Christmas är i en klass för sig,likaså Edward Scissorhand. Corpse Bride var vacker,men nådde inte riiktigt upp till deras nivå:)

Karin

haha ensam hemma är såå kul, lika rolig jämt:)

Hotness

Hmm Grinchen såklart, Corpse Bride och skräckisen Sleepy Hollow också av Tim Burton med Johnny Depp och Cristina Ricci. Superatmosfär i filmen!

Anna

Jag måste se Ensam hemma 1&2 varje jul :) Och Grinchen är verkligen ett måste!

Lina

Mussepiggs julafton är urmysig :)

Sassy

Åh, jag älskar både Corps Bride och Nightmare... De är så söta och underbara båda två!