Ikea-syndromet


skulle gärna krypa ner i soffan å mysa :-)

Såhär mitt i städningen måste man ta en paus ibland. Man blir ju inte direkt sval av att dammsuga. Här tar det dessutom ett årtionde - känns det som, hundhåren gräver sig fast i mattor och soffor. Så börjar man tänka på hur kul det vore att göra om. IKEA - katalogen dök upp i brevlådan igår och sådde nya drömmar. Vita möbler har visserligen varit en dröm sen länge, men wow vad snyggt det var på vissa bilder. Bilden här ovanför tycker jag är helt underbar, kolla på väggen t.ex. Med matchande kuddar. Ser så otroligt mysigt ut! Men - jag behöver ju inget just nu. Farligt att åka till IKEA. Allt är så billigt - så man tar gärna minst 3 av allt. Det är ett riktigt Ikea-syndrom.
13 kommentarer
Lilla London

Åh! Man blir ju alldeles lycklig av bilden, ju! Väggen! Vilken dröm... Vill också ha! Och IKEA var länge sedan... Finns tack och lov här också - med knäckebröd och köttbullar till salu! Får dra med mig min svenska flatmate. Tack för att du fixade min helgutflykt, Debbie!

Cecilia

Som Lilla London sa, man blir alldeles lycklig och kär i bilden xD Gosh, vad mysigt det ser ut!

Gilraen

jag skulle då inte tacka nej till att ikea möblera min lägenhet. :P

Angel

Ikea äger kolla i katalogen tidigare i dag och ja den kom ju i går tänkte skriva en vill ha lista för en lägenhet blir ju aldrig helt klar... Men det är så mycket man vill ha... Kul att dom börjat satsa på walk in closets...

Debbie

Lilla London: Haha, varsågo! Ja det e ju såå mysigt, vill ha det där rummet :D

Cecilia: Ja visst gör det!! Den där vägen gav mig inspiration!

Gilraen: Näe, deras grejer är så fina! Kul att det finns ett snyggt budgetalternativ :)

Angel: För mycket ja! :D Verkligen! Gillade också det där, men än finns det inte plats.. men det skulle va såå kul å göra en!

Sara

Jag blev också sugen på massa saker när jag tittade i katalogen. Dom har så mycket smarta lösningar till bra pris.

Sara

Jag blev också sugen på massa saker när jag tittade i katalogen. Dom har så mycket smarta lösningar till bra pris.

Anna

aaah din blogg är så fin :) skulle också vilja ha något liknande ;) tror du att du skulle kunna hjälpa mej? isf maila mej på [email protected]

Heléne

Vill också shoppa en massa IKEA-prylar. SKulle vilja ha ett eget hem och köpa en massa nytt ...

petra

....bloggpicnic?
Kolla min blogg...

Debbie

Sara: Verkligen! Så bra att dom finns, men undrar lite varför ingen försökt ge dom konkurens.. kanske rädda ;)

Anna: Jag kan hjälpa dig med frågor och guida dig rätt, men jag gör inte jobbet tyvärr :)

Helene: Jaa verkligen, drömmen :) så mycket man vill göra! Men det kommer väl, vi e unga ;)

petra: ska titta!

Jocelyn

Ikea är livsfarligt, hur man än gör så går man alltid därifrån med tusen nya prylar man egentligen inte behöver!

Anna K

Jag älskar Ikea. Har vart bortrest så jag fick inte katalogen förän idag, men vilken lycka! Vill till Ikea nu!:)